همزمان با فرا رسیدن هفته منابع طبیعی و درختکاری یک اصله نهال مثمر توسط نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز آیت الله دکتر سید محمد علی آل هاشم کاشته شد.  در ویژه برنامه‌ای که به مناسبت ۱۵ اسفند و در روز درختکاری توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز ترتیب یافته […]

همزمان با فرا رسیدن هفته منابع طبیعی و درختکاری یک اصله نهال مثمر توسط نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز آیت الله دکتر سید محمد علی آل هاشم کاشته شد.

 در ویژه برنامه‌ای که به مناسبت ۱۵ اسفند و در روز درختکاری توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز ترتیب یافته بود طبق روال معمول هر سال، نهالی توسط نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در محوطه داخلی مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) کاشته شد.

 

بنابراین گزارش، آیت الله دکتر سید محمد علی آل هاشم بعد از غرس نهال در سخنانی ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ نهالکاری در سطح شهر مشارکت مردمی در امر درختکاری را نشانه توجه به محیط زیست عنوان کرد.

وی با اشاره به وجود روایت متعدد در امر درختکاری و استناد به آنها تصریح کرد: طبق روایات هر کس درختی بکارد و از سایه و میوه آن استفاده کند پاداش خواهد داشت.

نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز با بیان اینکه در اسلام به طور متواتر به امر درختکاری سفارش شده است، گفت: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند هر مسلمانی بذری یا درختی بکارد و از میوه این بذر و درخت، یک انسان و پرنده‌ای استفاده کند، برایش صدقه حساب می‌شود.

آیت الله سید محمد علی آل هاشم در ادامه با تبریک هفته منابع طبیعی و درختکاری از همه دست‌اندرکاران به ویژه شهرداری تبریز که در مناطق مختلف اقدام به درختکاری کرده تشکر و قدردانی کرد.

  • نویسنده : آرمان همدلی