قرن بیستم، قرن اختراع پدیده های شگفت انگیز بشری است و بدون شک یکی ازشگفت انگیزترین پدیده های این عصر نوظهور، رسانه است. رسانه در قالب‌های مختلف مرزها را پشت سر گذاشته در کمترین زمان و هزینه ممکن به گونه های مختلف در اختیار شهروندان قرار گرفته، بطوریکه مخاطبان هر روز، خواه ناخواه در شرایط […]

قرن بیستم، قرن اختراع پدیده های شگفت انگیز بشری است و بدون شک یکی ازشگفت انگیزترین پدیده های این عصر نوظهور، رسانه است.
رسانه در قالب‌های مختلف مرزها را پشت سر گذاشته در کمترین زمان و هزینه ممکن به گونه های مختلف در اختیار شهروندان قرار گرفته، بطوریکه مخاطبان هر روز، خواه ناخواه در شرایط اشباع رسانه ای قرار میگیرند و سرشار از اطلاعات میشوند.
حال که میلیون ها روزنامه و مجله و کتاب و خبرگزاری و شبکه تلویزیونی بر زمین و زمان می بارد، همه نیاز دارند به این که در برابر چنین فضایی،چتری بر سر بگیرند.
در این میان دسترسی به رسانه ها در یک مجموعه به عنوان پردیس رسانه ای، برای شهروندان میتواند  جالب توجه بوده و ارتباط فیزیکی میان رسانه و مخاطبان رسانه را به سهولت فراهم آورد.
اتفاقی مبارک که در کنار ارتباط تنگاتنگ میان رسانه ها، حتی فضای رقابتی سالمی را نیز ایجاد کند.
تحقق وعده های شهرداری برای اصحاب رسانه
تبریز بعد از تهران با دارا بودن بیش از پانصد رسانه در جایگاه دوم کشور قرار گرفته شهرداری منطقه دو تبریز با اجرای پروژه عمرانی فرهنگسرای ۲۴ هزارمتر مربعی فرهنگ و رسانه گام بزرگی در راستای ارزش نهادن به جامعه رسانه ای از طرف مدیریت شهری تبریز بشمار می رود.
در این خصوص شهردار تبریز در بازدید از روند اجرای پروژه پردیس فرهنگ و رسانه رجایی شهر در حوزه شهرداری منطقه ۲ تبریز گفت: با نصب روزشمار در محل اجرای پروژه پردیس فرهنگ و رسانه، افتتاح این پروژه عظیم فرهنگی برای روز ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ به مناسبت گرامیداشت سالروز قیام تاریخی مردم تبریز تعیین شده است.
یعقوب هوشیار افزود: پروژه پردیس رجایی شهر برای استفاده اصحاب رسانه در ۲۴ هزار متر مربع مساحت عرصه و شش طبقه احداث می‌شود.
هوشیار خاطرنشان کرد: هر طبقه از مرکز فرهنگی پردیس در فضای یک هزار و ۳۰۰ متر مربع در حال احداث است که به همراه یک پارک بزرگ، پس از اتمام تبدیل به یک مجموعه فرهنگی کم نظیر خواهد شد.
شهردار تبریز اضافه کرد: به محض اتمام این مرکز فرهنگی شاهد تجمیع فعالیت‌های اصحاب رسانه خواهیم بود و از این مرکز به صورت نمایشگاه دائمی مطبوعات نیز استفاده می‌شود.
به گفته هوشیار، این پروژه با کاربری‌های ورزشی، کافی شاپ، پاتوق رسانه‌ای، دفاتر رسانه‌های مختلف و آمفی تئاتری با ظرفیت ۲۵۰ نفر به بهره برداری خواهد رسید.
احداث پردیس فرهنگ و رسانه تبریز با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد
موسی علی‌پور زنوزی شهردار منطقه ۲ تبریز نیز از تداوم عملیات اجرایی پروژه پردیس فرهنگ و رسانه رجایی شهر خبر داد.
وی با اشاره به روند رو به رشد عملیات اجرایی پروژه پردیس فرهنگ و رسانه رجایی شهر گفت: این پروژه به مناسبت گرامیداشت سالروز قیام تاریخی مردم تبریز برای روز ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ آماده بهره برداری می‌شود.
شهردار منطقه ۲ افزود: پروژه پردیس رجایی شهر برای استفاده اصحاب رسانه در ۲۴ هزار مترمربع مساحت عرصه و در شش طبقه احداث می‌شود که هم اکنون در مرحله اجرای نمای ساختمان، بتن ریزی سقف طبقه پنجم و خاکبرداری جهت محوطه سازی پارک اطراف این ساختمان فرهنگی است.
علی‌پور، فضای هر طبقه مرکز فرهنگی پردیس را یک هزار و ۳۰۰ مترمربع به همراه یک پارک بزرگ به عنوان مجموعه فرهنگی کم نظیر اعلام و تصریح کرد: اعتبار اولیه این پروژه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است که به محض اتمام این مرکز فرهنگی، شاهد تجمیع فعالیت‌های اصحاب رسانه و استفاده از آن به صورت نمایشگاه دائمی مطبوعات خواهیم بود.
پروژه پردیس فرهنگ و رسانه ارمغان مدیریت شهری تبریز
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: پروژه پردیس فرهنگ و رسانه ارمغان مدیریت شهری تبریز برای جامعه رسانه‌ای است.
پرویز هادی کارکرد دوگانه مجموعه پردیس فرهنگ و رسانه را که در قالب موزه دائمی مطبوعات و فعالیت های رسانه ای خواهد بود، به عنوان گامی مهم در راستای ارزش نهادن به جامعه رسانه ای از طرف مدیریت شهری تبریز عنوان کرد.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اهمیت موضوع فرهنگ و رسانه، اقدامات و برنامه های شهرداری در این زمینه را بحثی مهم و مورد تاکید از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز اعلام کرد.
هادی در عین حال ابراز امیدواری کرد که این حرکت فرهنگی در قالب اقدامات مشابه، در سایر مناطق شهرداری پیگیری و اجرا شود.
آنچه مبرهن است، این رویداد فرصتی را مهیا می کند تا مخاطبان مردمی با تحریریه و دست اندرکاران جراید و رسانه ها، ارتباط مستقیم و چهره به چهره برقرار کرده و پیشنهادات، انتقادات، قدردانی و گلایه ها را منتقل کرده و از نزدیک با تولیدکنندگان محتوای رسانه ها تعامل داشته باشند.