پاساژ میلیاردی در تلی از کسادی

  پرینت
شناسه خبر : 12372 | تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ | 25 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

یکی از کسبه مرکز خرید جواهر می گوید: به امید کسب روزی و درآمد، اندوخته مالی خود را در این مکان سرمایه گذاری کردیم که متاسفانه پس از گذشت حدود سه سال نه رونق اقتصادی در این مرکز دیدیم و نه سود کردیم.  جمعی از اصناف و کسبه مرکز خرید جواهر واقع در روبروی دانشگاه تبریز […]

یکی از کسبه مرکز خرید جواهر می گوید: به امید کسب روزی و درآمد، اندوخته مالی خود را در این مکان سرمایه گذاری کردیم که متاسفانه پس از گذشت حدود سه سال نه رونق اقتصادی در این مرکز دیدیم و نه سود کردیم.

جواهر بی عیار تبریز / پاساژ میلیاردی در تلی از کسادی

 جمعی از اصناف و کسبه مرکز خرید جواهر واقع در روبروی دانشگاه تبریز در تماس به تحریریه تبریزبیدار از بی توجهی مدیریت شهری به این مرکز ابراز گلایه کرده و این مساله را باعث کسادی کسب و کار عنوان می کنند.

یکی از کسبه در توضیح بیشتر می گوید: به امید کسب روزی و درآمد، اندوخته مالی خود را در این مکان سرمایه گذاری کردیم که متاسفانه پس از گذشت حدود سه سال نه رونق اقتصادی در این مرکز دیدیم و نه سود کردیم.

وی، دلیل این مساله را شرایط نابسامان محدوده این مرکز خرید می داند و خبرنگار ما را برای واکاوی موضوع به این مکان اقتصادی فرا می خواند.

بررسی میدانی خبرنگار تبریزبیدار حاکی است پل عابر گذر و ورودی مرکز خرید جواهر از سمت بلوار ۲۹ بهمن و در مجاورت دانشگاه تبریز، در در تلی از گرد و خاک، بدون چراغ و حفاظ نرده ها بصورت ناایمن رها شده و هر آن احتمال وقوع حادثه دلخراش و ناگوار برای شهروندان و دانشجویان وجود دارد و طلق و نورگیر شکسته پل عابرگذر و وجود پاکت سیگار و زباله های کاغذی نشان می دهد برخی از کارتن خواب ها و معتادان متجاهر برای در امان ماندن از سرمای سوزناک شهر تبریز شب را در این محل صبح می کنند.

 

 

 

 

 

یکی از مغازه داران مرکز خرید جواهر به تبریزبیدار می گوید: این مرکز خرید از زمان افتتاح خود درگیر جلسه مابین شهرداری منطقه ۱ و ۲ تبریز، سنگ اندازی برخی نهادها و سازمان ها و کمیسیون ماده ۵ قرار گرفته و متاسفانه تا به امروز نتیجه ای دربرنداشته و همانطور که مشاهده می کنید بعد از گذشت بیش از ۱۷ سال هنوز دچار رکود است و از طرفی دیگر به دلیل عدم توجه شهرداری تبریز جهت رسیدگی به مشکلات تاسیساتی و بازسازی در آستانه تخریب قرار گرفته است.

 

 

 

بررسی و مشاهدات بعدی خبرنگار ما نشان داد مرکز خرید جواهر با وجود ۶۲ مغازه که پتانسیل بالایی برای فعالیت های تجاری، خدماتی و فرهنگی را دارا می باشد، نورپردازی و تبلیغات مناسب در سطح شهر ندارد و بخشی از راهرو این مرکز که به دلیل مجاورت با دانشگاه تبریز و پاتوق جوانان به فست فود و کافی شاپ واگذار شده‌ بود بعد از مدتی فعالیت بدلیل عدم رونق مجبور به جمع آوری شده است.

یکی دیگر از مغازه داران به تبریزبیدار می گوید: در مدیریت گذشته شهرداری تبریز به منظور رونق بخشیدن به کسب و کار مرکز خرید جواهر، انتقال پل عابرگذر مقابل دانشگاه تبریز انجام گرفت و قرار بر این شد این مرکز با همکاری دانشگاه تبریز به یک شرکت میزبان مراکز دانش‌بنیان و بازار فروش محصولات فرهنگی و فروشگاه های متعدد کتاب واگذار شود اما در آن برهه هم بدلیل عدم توجه مدیران وقت شهرداری تبریز در حد جلسه و حرف باقی ماند.

وی ادامه می دهد: البته در همان بازه زمانی مدیریت اسبق سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تبریز در راستای حل معضلات و عدم رونق مرکز خرید جواهر و با توجه به کمبود مراکز تفریحی و شهربازی در شهر تبریز قول ایجاد مرکز تفریحی، رستوران، شهربازی و مرکز بزرگ خرید را داده بود اما همین قول هم با گذشت چند مدت محقق نشد.

او می افزاید: اوایل سال گذشته بعد از پیگیری کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر و شهردار تبریز در خصوص حل مسائل و مشکلات این مرکز خرید سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز مکان مورد استفاده خود و همچنین نگارخانه هنرمندان در مجاورت پارک مسافر شهرداری منطقه یک را تخلیه کرده و صرفا بخش اداری سازمان را بدون تعیین محل جدید نگارخانه نقل مکان کرد اما همچنان هیچ تفاوتی در راستای رفع رکود و رونق بخشی این مرکز خرید ایجاد نشده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز در پاسخ به پیگیری موضوع به تبریزبیدار می گوید: در سال های گذشته حضور سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز در مرکز خرید جواهر یکی از مسائل و مشکلات اصلی این مرکز تلقی می شد.

غلامرضا احمدی ادامه می دهد: اخیرا با پیگیرهای صورت گرفته متوجه شدیم با گذشت بیش از یک سال از نقل مکان سازمان فرهنگی و هنری همچنان مشکلات سر جای خود باقی مانده و هیچ تفاوتی به حال این مرکز خرید نکرده است.

او اظهار می کند: روزهای آینده به جهت پیگیری و حل مسائل و مشکلات مرکز خرید جواهر بصورت حضوری از مکان مورد نظر بازدید می کنم.

اما روح الله دهقان نژاد رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در خصوص حل مسائل و مشکلات مرکز خرید جواهر به تبریزبیدار می گوید: چندین جلسه در کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار برگزار شده است، اوایل سال گذشته بدلیل در نظر گرفتن برخی برنامه ها از سوی کمیسیون مربوطه برای مرکز خرید جواهر سریعاً سازمان فرهنگی و هنری محل استقرار خود را تخلیه کرد و حدود یک ماه به شکل نامناسب و معطل تا مشخص شدن محل استقرار جدید در خانه هنر تبریز مستقر شد.

با پیگیری های مکرر تلفنی خبرنگار تبریزبیدار، حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچی‌لر رییس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار حاضر به گفتگو در مورد تعیین تکلیف و آخرین وضعیت مرکز خرید جواهر نشد و وعده حضور در دفتر رسانه نیز نافرجام ماند.

گفتنی است از مرکز خرید جواهر بعنوان اولین و جذاب ترین پل بازار ایران یا پل پاساژ نیز یاد می شد چرا که  پاساژ جواهر به شکل پل طراحی شده و بلوار ۲۹ بهمن و بلوار استاد شهریار را به یکدیگر متصل می کند.

 

گزارش از امین خوانگر

  • نویسنده : آرمان همدلی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه
دیدار مدیران دانشگاه علوم پزشکی با آیت الله آل‌هاشم
بهره برداری از طرح‌های عمرانی و خدماتی محله خلجان تا پایان نیمه نخست امسال
محفل شعر ترکی رضوی در تبریز برگزار می‌شود
تهاتر مالیاتی برای اجرای بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز
آب شرب روستاها قبل از تابستان پایدار شود
روند بهره‌برداری از مرکز همایش‌های بین‌المللی تسریع شد/ رفع تمامی موانع اجرایی برای تکمیل
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.