آرمان همدلی : این روزها اوضاع دامپروری و دامداری در کشور کشمشی است و قیمت گوشت در حال میل به بی نهایت است. این لابلا هم رئیس شورای تامین‌کنندگان دام زنده کشور، از حباب ۲۰ هزار تومانی در قیمت گوشت قرمز خبر داد اما همزمان رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این تحلیل را اشتباه […]

گوشت از شما ، شوک از ما!
آرمان همدلی : این روزها اوضاع دامپروری و دامداری در کشور کشمشی است و قیمت گوشت در حال میل به بی نهایت است. این لابلا هم رئیس شورای تامین‌کنندگان دام زنده کشور، از حباب ۲۰ هزار تومانی در قیمت گوشت قرمز خبر داد اما همزمان رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این تحلیل را اشتباه خواند و اذعان داشت حبابی وجود ندارد.

ارمان همدلی _وحید حاج سعیدی: این روزها اوضاع دامپروری و دامداری در کشور کشمشی است و قیمت گوشت در حال میل به بی نهایت است. این لابلا هم رئیس شورای تامین‌کنندگان دام زنده کشور، از حباب ۲۰ هزار تومانی در قیمت گوشت قرمز خبر داد اما همزمان رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این تحلیل را اشتباه خواند و اذعان داشت حبابی وجود ندارد.

باز خدا خیرش بدهد یک مسئول در این مملکت افزایش قیمت را غیر حبابی دانست. هر چند برای ما که پراید ۲۰ میلیونی را با ۲۸۰ تومان حباب می خریم، حباب بیست هزار تومانی یا افزایش قیمت بیست هزار تومانی چندان توفیری ندارد. بگذریم…

حقیقت امر ماجرای گوشت در همه جای دنیا وخیم است و این بار دانشمندان سایر کشورها دست به کار شده اند تا گوشت بنیادی در آزمایشگاه تولید کنند. گروهی از دانشمندان در هلند که مهد گاو و پرورش گاو است، درصدند با کمک گرفتن از سلول های بنیادی گاو ، در آزمایشگاه ، گوشت خوراکی تولید کنند و در این مسیر به موفقیت هایی نیز دست پیدا کرده اند. البته دو مشکل اساسی در این مسیر وجود دارد، یکی اندازه قطعات تولید شده است که معادل ۸ در ۲ در ۴/۰ میلی متر است و آنها مجبورند این تکه های کوچک را مرتباً با الکترو شوک تحریک کنند تا بتوانند قطعات بزرگتر تولید کنند و دیگر این که این گوشت ها بی رنگ، بی مزه و فاقد بافت می باشند! ( روزنامه جام جم )

حقیتاً دست مملی… سلول های بنیادی تو بخورم… اینجاست که اختلاف بین دانشمند عملی ( منظور معتاد نیست ) با دانشمند محض مشخص می شود. این که دانشمند پشت کامپیوتر و میکروسکوپ بنشیند و فِرت و فِرت ، نظریه و فرضیه و تئوری صادر کند یا صُغری کبُری بچیند برای مردم نون و آب نمی شود. دانشمند باید چیزی تولید کند که به درد مردم بخورد. دست این دانشمندان گوشت پرور درد نکند. حقوقی که می گیرید ، حلالتان باشد. ۱۵ درصد اضافه حقوق و سبد کالا و یارانه معیشتی امسالتان از شیر بدون پالم مادر حلال تر!

البته عده ای به سایز و اندازه این گوشت ها ایراد گرفته اند که اصلاً جای نگرانی نیست. اولاً از قدیم گفته اند « هر چه سر بزرگتر، درد بیشتر » این گوشت ها اول تا آخر باید در معده خرد شوند ، حالا دو سانت کوچکتر بزرگتر توفیری ندارد. در ثانی شما عزیزان هلندی این گوشت ها را صادر بفرمائید، اینجا ما قصاب و فروشنده داریم در حد تیم ملی! با الکترو شوک گوشت برات تولید می کنند این هوا ! اصلاً شما همان قطعات کوچک را صادر کنید ، هم هزینه ترانشیپ (حمل با کشتی) و دموراژ (هزینه معطلی کشتی در بندر)کمتر می شود و هم هزینه بیمه و ثبت سفارش؛ گوشت از شما ، شوک از ما!

در مورد بی رنگ بودن گوشت ها هم هیچ غصه نخورید. ما اینجا همه چیز را رنگ می کنیم و به جای جنس اصلی به خلق الله قالب می کنیم گوشت که جای خود دارد! چاره اش یک نموره کاکل خروس است که اگر جواب نداد، با رنگ صنعتی هم که شده گوشت را رنگ می کنیم!

از نظر مزه و طعم هم جای هیچ نگرانی نیست. راهکار یک بوته پیاز و یک پیاله دنبه است. شما تشریف ببرید رستوران های بین شهری و جاده ای و یک پرس چلوکباب کوبیده سفارش بدهید. در آنجا متوجه خواهید شد، کباب کوبیده هایی بر پایه پیاز تولید می شوند که برای انسجام کباب و نیفتادن پیاز از روی سیخ به داخل منقل، کمی هم گوشت چرخ کرده به آنها اضافه می کنند. حالا اگر گوشت بنیادی یا غیر بنیادی باشد ، چندان مهم نیست. فقط باید پیاز را بغل کند تا داخل منقل نیفتد! به همین سادگی و خوشمزگی…/منبع: پایگاه خبری یافته

  • نویسنده : آرمان همدلی