مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی: در استان ما اشتغالزایی ۹۵.۶ درصد بود که در نتیجه، نرخ بیکاری استان، در زمستان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۰.۹ درصد کاهش یافته است.  حسین فتحی در نشست خبری به مناسبت هفته کارگر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی: در استان ما اشتغالزایی ۹۵.۶ درصد بود که در نتیجه، نرخ بیکاری استان، در زمستان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۰.۹ درصد کاهش یافته است.

 حسین فتحی در نشست خبری به مناسبت هفته کارگر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه  اشتغالزایی تبصره ۱۶ رتبه اول را کسب نموده است بطوریکه سال گذشته از محل پرداخت این تسهیلات هشت هزار و ۸۲۰ نفر شاغل شدند.

وی افزود: در موضوع تسهیلات اشتغال خانگی نیز، آذربایجان شرقی بیشترین اعتبار را جذب کرده و موفق به جذب ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال شده که هفت درصد بیشتر از اعتبار تخصیصی و ۲.۵ برابر سال ۱۴۰۱ بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی همچنین  از صحت سنجی موارد ثبت شده در سامانه رصد خبرداد و گفت: در استان ما اشتغالزایی ۹۵.۶ درصد بود که در نتیجه، نرخ بیکاری استان در زمستان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، از ۸.۳ درصد به ۷.۴ درصد کاهش یافته است.

فتحی در ادامه سخنان خود اظهار کرد:  افراد بیکاری که توان دریافت حق بیمه بیکاری دارند، کاهش یافته است چنانچه پیش از آغاز دولت سیزدهم تعداد این افراد ۱۴ هزار نفر بود که این رقم در سال گذشته به هشت هزار و ۹۰۰ نفر در نتیجه فعال شدن واحدهای تولیدی است. رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با توجه به اینکه ۹۰ درصد کارگران استان در واحدهای کوچک و متوسط شاغل هستند گفت: حقوق و پاداشی که شورای عالی کار تعیین می کند برای تمامی کارخانجات بزرگ و کوچک است و واحدهای کوچک امکان پرداخت برخی پاداش ها را ندارند و همین امر تولید را در این واحدها دچار مشکل می کند.

فتحی در پایان سخنان خود اظهار کرد: ظلم به کارگر، فقط در پرداخت نکردن حقوق خلاصه نمی شود و شامل حفظ کرامت و بهداشت سلامت فردی و محیطی نیز است و در این راستا نیز، این اداره کل جلسات متعددی با کارفرمایان در واحدهای تولیدی برگزار کرده که نتایج خوبی در پی داشته است.

  • نویسنده : آرمان همدلی