آرمان همدلی ،دکتر وحید مجیدى در گردهمایی کشوری پزشک خانواده روستایی در تبریز، صدور دستور العمل های شفاف، توجه بر آموزش بدو خدمت و تخصیص به موقع و اعتبارات را از راهکاری موثر بر کاهش تعدیلات عنوان کرد. دکتر وحید مجیدى در گردهمایی کشوری پزشک خانواده روستایی در تبریز،  صدور دستور العمل های شفاف، توجه […]

آرمان همدلی ،دکتر وحید مجیدى در گردهمایی کشوری پزشک خانواده روستایی در تبریز، صدور دستور العمل های شفاف، توجه بر آموزش بدو خدمت و تخصیص به موقع و اعتبارات را از راهکاری موثر بر کاهش تعدیلات عنوان کرد.

دکتر وحید مجیدى در گردهمایی کشوری پزشک خانواده روستایی در تبریز،  صدور دستور العمل های شفاف، توجه بر آموزش بدو خدمت و تخصیص به موقع و اعتبارات را از راهکاری موثر بر کاهش تعدیلات عنوان کرد.

وى در تشریح راهکارهای ارتقا برنامه و کاهش تعدیلات  گفت: تعامل و ارتباط نزدیک بین دانشگاه و سازمان های بیمه سلامت  به طور حتم بر بهبود و ارتقا خدمات در مناطق تحت پوشش تاثیر گذار  خواهد بود و تخصیص اعتبار مناسب و اختیارات گامی موثر در تسریع این روند خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجانشرقى، شفافیت در صدور آیین نامه و دستور العمل ها را موجب کاهش تعدیلات و ناهمخوانی چک لیست ها دانست و افزود ، تا زمانی که فرهنگ سازی در خصوص نظام ارجاع انجام نشود و مردم به این باور نرسند که پزشک خانواده بهترین مسیر برای طی مراحل درمان است، این طرح موفق نخواهد شد.

مجیدى با تاکید بر اینکه باید توضیحات بیشتری در خصوص دستورالعمل های نظام ارجاع داده شود، عدم دسترسی قطعی به سرانه جمعیت در ماه های ابتدایی سال، عدم تناسب بین ضریب محرومیت شهرستان ها و ارائه خدمات و تاخیر در پرداخت اعتبارات را از مشکلات موجود اعلام کرد.

به گفته این مسئول، عدم ضابطه مندی در مواجهه با دانشجویان و مسافران و جابجایی مردم، تغییرات جمعیتی در ماه های مختلف سال، نبود برخی آیتم ها در چک لیست پایش، عدم تطابق آمار درخواستی با آمار واقعی تطابق را از مشکلات نظام ارجاع عنوان کرد.

وى همچنین گفت: عدم آگاهی نیروهای انسانی نسبت به بسته های خدمت پزشک خانواده، عدم تناسب آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی با برنامه پزشک خانواده، ماندگاری کم پزشکان خانواده در نظام ارجاع را از جمله دغدغه های مربوط به تیم سلامت عنوان کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجانشرقی در بخش پایانی سخنان خود به مباحث مربوط به بخش خدمات نیز اشاره کرد و گفت: تعدادی از داروهای منسوخ همچنان در لیست داروهای نظام ارجاع هستند که باید با داروهای مورد نیاز جایگزین شوند.