آرمان همدلی : انتظار از مجلس جدید اقدامات اقتصادی موثری برای حل این مشکل است. آنچه که باید به آن توجه شود چشم انداز بلند مدت صرفا 4 ساله به مسایل و مشکلات نداشته باشند.انتظار می رود سردر گمی هاو عدم تفاهم هارا کنار گذاشته و برنامه توسعه جمهوری اسلامی ایران را تعیین کنند.

آرمان همدلی  – شادی شریفی نیا ، رکز پژوهش های مجلس در تازه ترین گزارش خود نگاهی داشته با اقتصاد ایران ؛ اقتصادی که در آن قدرت خرید هر ایرانی نسبت به سال ۱۳۹۰ یک سوم کاهش یافته و در صورت تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی از سال ۱۳۹۹ به بعد (!!) حداقل ۶ سال طول می کشد تا به سطح درآمد سرانه سال ۱۳۹۰برگردیم.

به نظر می رسد برای فهمیدن سقوط قدرت خرید مردم ایران حتما و همیشه نیاز به پژوهش نیست و هرایرانی با تمام وجود این مسئله را در حال درک است. نرخ تورم در ایران جزو بالاترین نرخ‌های تورم در جهان است و ما با این تورهای دورقمی است که زندگی می گذرانیم.

علی ایحال انتظار از مجلس جدید اقدامات اقتصادی موثری برای حل این مشکل است. آنچه که باید به آن توجه شود چشم انداز بلند مدت صرفا ۴ ساله به مسایل و مشکلات نداشته باشند.انتظار می رود سردر گمی هاو عدم تفاهم هارا کنار گذاشته و برنامه توسعه جمهوری اسلامی ایران را تعیین کنند.

  • نویسنده : شادی شریفی نیا / دانشجوی دکترای حقوق جزا و جرم شناسی