گاهی از رشته ی فیزیوتراپی به عنوان رشته ای یاد می شود که بیماری ها را با جریان برق درمان می کند یا مثلا بعضی افراد فکر می کنند فیزیوتراپی با ماساژ دادن یکسان است، اما اگر به معنای خود واژه توجه کنیم، فیزیکال تراپی از دو واژه ی فیزیک و تراپی به معنای درمان […]

گاهی از رشته ی فیزیوتراپی به عنوان رشته ای یاد می شود که بیماری ها را با جریان برق درمان می کند یا مثلا بعضی افراد فکر می کنند فیزیوتراپی با ماساژ دادن یکسان است، اما اگر به معنای خود واژه توجه کنیم، فیزیکال تراپی از دو واژه ی فیزیک و تراپی به معنای درمان ساخته شده است. این کلمه را دو نوع می شود معنا کرد که هر دو صحیح هستند:

۱-استفاده از قوانین فیزیک برای درمان

۲-درمان فیزیک بدن انسان‌

الکتروتراپ

دکتر اسماعیل نژاد فیزیوتراپیست موفقی می باشدکه از سال ۱۳۸۳درتبریز باروحیه تلاش و کوشش  سعی برآن داشته که اکثریت بیماران خودرا به نحومطلوبی به وضعیت جسمانی قبلی برگرداند وی میگوید بیمارانی که به مراکز درمانی فیزیوتراپی مراجعه میکنند اگر اعمال قوانین فیزیکی،ورزش وحرکات اصلاحی راکه به آنها آموزش داده میشود  پیش بگیرند  ودر انجام آن مداومت داشته باشند بدون شک و حتما به وضعیت جسمانی خوبی بر می گردند.

این متخصص فیزیوتراپی با اعلام این مطلب اظهار داشت:امروزه باتوجه به زندگی ماشینی و عدیده   

مشکلاتی که میتوانند در اثر کار، ورزش، عوامل استرس زای خانه، وضعیت بدن، تغذیه، عادات ژنتیکی و عاطفی، و بسیاری عوامل دیگر برای بیمار ایجاد شوند ونیز عدم تحرکات کافی ، کاهش قدرت در یک یا چند عضله را به وجود می آورند . البته ضعف عضلانی علت های دیگری هم دارد. ممکن است علل ضعف عضلانی رایج یا نادر، خطرناک یا کم خطر، موقت یا  دائمی باشد. بیماری های سیستم عصبی عضلانی، آسیب های وارده، بیماری های متابولیک، وسموم، همه باعث ایجاد ضعف عضلانی می شوند

وی گفت:ما تمام عوامل مرتبط با درد و ضایعات حرکتی‌ بیمار را ارزیابی و آنها را درمان می کنیم.

 گفتنی است کلینیک فیزیوتراپی  نیکان  به آدرس تبریز-چهارراه آبرسان /خیابان آزادی سه راهی گلگشت با شماره  تلفن:۳۳۳۵۸۸۲۶ همه روزه آماده ی  خدمت رسانی  به مراجعان است. بخصوص روزهای پنجشنبه به افراد بی بضاعت خدمات رایگان خدمات اعمال میشود.