آرمان همدلی ، محمد علی مصری بعنوان مدیر عامل شرکت آرمـان خـودروی پیشگامان ایرانیان، دارای تحصیلات عالی در رشته ی  مکانیک نیروی محرکه خودرو و مدرس دانشگاه- مؤلف کتاب (رشته مکانیک)، مربی فنی و حرفه ای ، دبیر انجمن مکانیک بسیج مهندسین ، دارای مدرک مربیگری صنعت خودرو ازآکسفورد ،  مدرک های تخصصی خودرویی از QAL  […]

 آرمان همدلی ، محمد علی مصری بعنوان مدیر عامل شرکت آرمـان خـودروی پیشگامان ایرانیان، دارای تحصیلات عالی در رشته ی  مکانیک نیروی محرکه خودرو و مدرس دانشگاه- مؤلف کتاب (رشته مکانیک)، مربی فنی و حرفه ای ، دبیر انجمن مکانیک بسیج مهندسین ، دارای مدرک مربیگری صنعت خودرو ازآکسفورد ،  مدرک های تخصصی خودرویی از QAL  انگلستان ، ، مشاور، طراح و نا ظر بر تجهیز کلیه طرح های تخصصی صنعت خودروئی   و مراکز آموزشی ذیربط  ، همکاری و فعالیت دارند که از مدیران برجسته ، بنا م و صاحب نظر  صنعت خودرو  بوده و تا حدودی پیشرفت های صنعت خودرو  مدیون استعدادهای  نهفته ی وی می باشد.درضمن کسب عنوان رتبه ی اول کارآفرین برتر حوزه صنعت خودرو در سال ۱۳۹۶ استان آذربایجان شرقی و بعنوان یکی از منتخبین ۱۰ فعال برتر حوزه صنعت در استان آذربایجان شرقی   ۱۳۹۶  ، از  جمله  موفقیت های چشمگیر وی می باشد.

درانجام  این مصاحبه وی بعنوان  مدیر شایسته به موارد ی چند اشاره نمود که مروری بر آنها عاری ازلطف نخواهد بود.

اراده توام با اقدام،  موفقیت در پی خواهد داشت. 

حقایق در حین تجربه بروز میکنند خطاهای ناخوشایند توام با پیروزی ظاهری هرگز رخ ننمایند  اما حقایق باریک بینی  در بوته ی آزمایش سر برآورند.

بسی جای خوشبختی است  که تاسیس شرکت مهندسی آرمان خودرو ،که آکنده از داده های  پیشرفت های روز افزون صنعت خورو می باشد توسط جمعی از اساتید خودرویی و کارشناسان فنی مجرب خودرو رااعلام نمائیم.

این شرکت مجاز در منطقه شمالغرب کشور نیازهای فنی دانشجویان ، مدرسان ، هنر آموزان و تعمیرکاران و سایر علاقمندان به این رشته را در بحث خودرویی اعم از آموزش و ارائه خدمات فروش و پس از فروش توسط تجهیزات تعمیرگاهی مدرن را در بحث خودرویی و گذراندن دوره های  آموزشی که توسط این شرکت برگزارمی شود بتوانیم در  امر اشتغالزایی و رفع نیازهای فنی صنعت خوردویی سهیم بوده و وظایف علمی و تکنولوژیکی خود را در این برهه  از زمان که بر دوش ما قرارداده شده به نحو احس و اکمل  به مقصد آمال برسانیم.

شرکت مهندسی آرمان خودرو را توسط جمعی از دست اندرکاران متخصص صنعت خودرو  و صاحب نظران متخصص و فنی کارآزموده تاسیس گردیده است.

امید می رود تاسیس این شرکت فنی مهندسی آموزش ارائه خدمات فنی  در تمامی رسته های خوروئی که  تحت نظارت ارگان های دولتی می باشد  به فعالیت خود ادامه خواهد داد تا  بتواند گام های قابل توجهی در طرح ارتقاء مهارت های  صنعتگران خودروئی و همچنین ایجاد زمینه ی اشتغالزایی در جامعه ی نیازمند کنونی در خطه ی آذربایجان و کل شمال غرب کشور و همچنین ایرا ن اسلامی  برداشته باشیم . آرمان ما بر آن است که با آرمان خودرو می توان موجبات  پیشرفت ارائه خدمات خودروئی رافراهم آورده و از تکنولوژی های مدرن و بروز شده بهره جسته و خدمات بهتری را  بیش از پیش ارائه نمائیم . آموزش های مدرن خودرویی جهت تغیر روش سنتی به مدرن و آماده سازی صنعتگران خودرویی به سیستم های انواع تجهیزات پیشرفته ی  تعمیرات مدرن واستاندارد که منجر به افزایش درآمد فعالین این رشته وارداتی گردیده و خواهد شد.

 همیشه و همواره  شعار ما براین است : انسان از مادر ، مهندس ، دکتر ، استاد  زاده نشده .،  انسان با آموزش شناخته میشود.،  خواستن به تنهایی کار را به پیش نخواهد برد ،خواستن  باید با برخاستن همراه باشد .

 اهداف و آرمان های این شرکت در ارتباط با  ایجاد شغل :

ایجاد شغل برای قشر جوان و نیروهای مستعد و جویای کار، آموزش نیروهای کارآمد به طریق آنلاین ، ارتقاء مهارت های صنعتگران خودرویی، هدایت و رهنمون شدن استعداد های نهایی علاقمندان این رشته ی صنعت خودروئی ، مدرن سازی و اتوماسیون پایگاه های ارائه خدمات خودروئی  همگی جزو اهداف ما خواهد بود.

ایجاد  شغل های مناسب برای اقشار مختلف جامعه ی کنونی:

شرکت فنی و مهندسی آرمان خودروی پیشگامان ایرانیان یکی از شرکت های برجسته و مجرب ارائه ی خدمات  آموزشی صنعت خودروسازی می باشد که در طرح اشتغالزایی سهم بسزایی  داشته و دارد و تمامی همت خود راجهت آموزش هرچه بهتر ارائه خدمات خودروئی،  در شمالغرب کشور به کار بسته و درضمن افراد موفق آزمون های آموزش مهارت  خودروئی به شرکت ها ، نهادها وموسساتی که نیاز به ارائه دهنده گان خدمات خودروئی می باشند معرفی نموده ودر این زمینه تابحال ۱۴۰۰ نفر به موسسات و شرکتهای مختلف معرفی گردیده اند.

راهکارهای این مدیربعنوان کارآفرین برجسته ی منتخب  صنعت خودرویی:

رمز موفقیت  این شرکت تجارب چندین ساله ی فنی و مهندسی در شرکت آرمان خودروی پیشگامان ایرانیان طی سالیان متمادی و بکارگیری منابع علمی  و تکنولوژیکی استاندارد جهانی بوده و عوامل موثر در این موفقیت میتوان به شمار آورد. آهسته و پیوسته حرکت کردن همواره ما را به طرف مقصد رهنمون می سازد در نتیجه ی این پشتکار این شرکت موفق به  اخذ گواهی ۹۰۰۱ ISO و  ISO10004 گردیده و این شرکت تابحال ۸۰ دوره آموزشی تخصصی و عمومی دررابطه با صنعت خودرویی و تعمیرات ، موفق به برگزاری بزرگترین همایش تخصصی درآذربایجانشرقی و  شمالغرب کشور با حضور بیش از ۴۵۰ نفر از دست اندرکاران فعال در سال ۹۶  در زمینه ی صنعت خودرویی در محل دانشکاه ه فنی شماره یک تبریز گردیده و همچنین در سال ۹۷ همایشی مطابق همایش های فوق در مجتمع آموزشی آذربایجان صورت گرفته است  و همواره در این رشته با دانشگاهها پیوند علمی داشته است.

استاندارد بودن خودروهای داخلی در گرو موارد مذکور ذیل:

استاندارد بودن خودروهای داخلی مستلزم  بکارگیری تمامی استاندارهای  تعریف شده ی سازمان جهانی استاندارد می باشد  و در این راستا ما باید تمامی نقصیه های حاکم بر صنعت خودروئی  رابرطرف نموده و سعی یمان برآن باشد که در صنعت خودروئی  تکنولوژی مادر را دایر نموده و تمامی مراحل خودروسازی رااز آغاز تا مرحله ی نهایی فینیشینگ را در داخل انجام داده و شعارمان همیشه در تابلوی ورودی کارخانجات مان این باشد که مشتریان همیشه بازرسان نهایی ما می باشند.

موفقیت صنعت خودروئی   مستلزم همکاری بین المللی و ارتباط با شرکت های  خودروسازی خارجی:

این گفته باید شعارمان باشد که : “مشک آن است که خود بوید نه آنکه عطار گوید” این گفته باید در مورد صنعت خودروئی   مصداق عمل بوده و میزان،  کیفیت تولید نهایی خودرو باید باشد .

 در کشورآلمان صنایع اتومبیل سازی موفقی از دیرباز پای گرفته اند وشعار اینها این بوده که خیانت در تولید اتومبیل خیانت به خود می باشد و پیرو این شعار همیشه این صنعت در آلمان برآن بوده که تولیدات خود را مطابق استاندارد تولید نموده و از ارائه ی نظرات مشتریان داخلی وخارجی استقبال نموده و آنها را بکار گرفته است. این گوشه ای از موفقیت صنعت خودروئی   در کشور آلمان بوده و باید سرلوحه ی عمل تولید کننده گان داخلی قرارگیرد.

رضایت مشتری ، همیشه مدیر بازاریابی رایگان و بدون هزینه ای می باشد که باید در مدنظر قرارگیرد و جهت جلب بیش از پیش رضایت مشتریان باید تمامی مساعی خود را در زمینه ی تولید خودروئی بکار گرفت تا این صنعت خودروئی در سطح داخلی و جهانی موفقیت های چشمگیری کسب نماید بدیهی است این شرکت بصورت مستقل عمل می نماید.

خودکفائی تمامی تاثیرات تحریم هارا سست بنیان خواهد کرد:

بدیهی است که درصورت عدم خودکفائی هر تحریمی می تواند اثری سوء و مخربی داشته باشد اما خودکفایی همچون سیل بنیان کنی تمامی این اثرات منفی را از بیخ و بن برخواهد کند. واژه ی استقلال همیشه در خودکفائی صنعتی وتمامی زمینه های تولیدی داخلی توصیف گردیده و هرجامعه ای که بخواهد مصون از تحریم و اثرات آن بماند باید راه و روش منتهی به خودکفائی و استقلال را پیشه نماید .

راز استقلال کشور پهناور هندوستان ، در بکارگیری خودکفائی در تولیدات داخلی بوده ودر پیش گرفتن تولیدات استاندارد مطابق با قوانین سازمان جهانی استاندارد  می باشد که این کشور را بسوی گسستن تمامی زنجیرهای وابستگی را پیش برده و این کشور رااز ردیف جهان سومی درآورده و در زمره ی کشورهای جهان دومی قرارداده که شتابان بسوی  تبدیل شدن به کشور جهان اولی پیش می رود و این مورد باید در تمامی جوامع عقب نگه داشته شده این امر بکار گرفته شود تا نتیجه ی ایده آل  وآرمان  ساز حاصل آید.

کشورهای جهان اولی جهت کسب موفقیت در خودکفائی ، حمایت های مسئولین دولتی رادر جهت خودکفائی به خود اختصاص داده اند.

تکنولوژی مادر درهر زمینه ای جوابگوی خودکفائی صنعتی می باشد و همیشه پیشرفت در سایه ی  اقدام و عمل حاصل میشود . اقدام و عملی که همگام با صدق و صداقت بوده و طرد تمامی گفته  های حزن انگیز و یاس آور می باشد. هر انسانی اراده نماید هر خواسته ای رامی تواند جامعه ی عمل بپوشاند خداوند تمامی قدرتهای پنهان و آشکار خود را در نهاد انسان به ودیعت نهاده و هرکسی و هرجامعه ای این توانایی های خدادادی را جهت احقاق خواسته های مادی ومعنوی انسان جهت بهتر زیستن بکارگیرد ،میتواند جامعه ی انسانی خود رادر هرزمینه ای خودکفا نموده و راه سعادت و کامیابی را در پیش گیرد . “طبق گفته ی قران کریم هرآن چیزی را که عمل نمی نمایید برزبان مرانید.” به عمل کار برآید به سخنرانی و سخندانی نیست و این شعار نیز سرلوحه ی تمامی آحاد جامعه باید باشد  که ما می توانیم و عجز و درماندگی  را همیشه از خود خواهیم راند. بابکارگیری استعدادهای نهفته ی مبتکرین و محققین و نخبگان جامعه در راستای تمامی صنعت های مورد لزوم جامعه ، منجمله صنعت خودروئی ما جهت نیل به اهداف آرمان گرایانه ی استقلال و خودکفائی گام های بسیار شایسته ای  و اساسی و بنیادین برداشته ایم و پیوسته براین آرمان پای خواهیم فشرد.

 در پایان از رهنمودها و همکاریها و مساعدت ها ی تمامی افراد و مسئولین ذیربط که ما را رهین منت خود قرار دادند ، تقدیر و تشکر نموده و از ایزد منان برا ی ایشان سلامتی و طول عمر توام با عزت و موفقیت وپیشرفت های قابل تقدیر مسئلت نماییم.

موفقیت ،کامیابی و غلبه بر تمامی مشکلات و پیچ و خم های زندگی آرزوی قلبی همیشگی ماست.      

اندیشه ها به سوی امید میچرخند وا مید به زندگی پر و بال زنده بودن است. لئوناردو داوینچی.

 مصاحبه: لطف الهی