آرمان همدلی ،اجرای موفق کنسرت ۱۱ آذر گروه دف‌نوازان سماع در تالار وحدت تهران، این کنسرت را که با ۶۸ نوازنده – بدون هیچ حامی مالی – به روی صحنه رفت، در ردیفِ اجراهای موفق و باشکوه سال قرار داده است. استقبالِ پایتخت‌نشینان از این کنسرت به حدی بود که بیش از ۹۰ درصد ظرفیت […]

آرمان همدلی ،اجرای موفق کنسرت ۱۱ آذر گروه دف‌نوازان سماع در تالار وحدت تهران، این کنسرت را که با ۶۸ نوازنده – بدون هیچ حامی مالی – به روی صحنه رفت، در ردیفِ اجراهای موفق و باشکوه سال قرار داده است.

استقبالِ پایتخت‌نشینان از این کنسرت به حدی بود که بیش از ۹۰ درصد ظرفیت سالن پر شده بود و تشویق‌های ایستاده‌ی هنر دوستان و اساتید حاضر در سالن از برنامه‌ریزی و اجرای پر توان این گروه به‌یاد ماندنی حکایت می‌کرد.

رهبری این کنسرت زیبا به عهده‌ی استاد یونس تارپود بود که بار مسؤولیت سنگین این اجرا را به دوش کشید؛ وی تنظیم و آهنگسازی غالب قطعات را نیز بر عهده داشت. آواز زیبای استاد فرامرز مشینچی نیز مکمل این کنسرت زیبا بود.

کنسرت ۱۱ آذر گروه دف‌نوازان سماع در تالار وحدت تهران، سه بخش متنوع داشت که به صورت فاخر و کاملاً حرفه‌ای برگزار شد؛ بخش اول نمادی از قدرت انفرادی نوازندگان زهی بود که با تصانیف بسیار عالی اجرا شد. بخش دوم گروه هله کار جمعی خود را با مهارت خاصی به نمایش گذاشت و در بخش سوم ورود ۶۸ نوازنده با لباس‌هایی بسیار زیبا و نظمی مثال‌زدنی، تحسین تماشاگران را برانگیخت. در این بخش، قطعه‌ی «آتش دل» در همان آغاز آتشی بر دل‌ها زد و باقی را به احساس گرم حاضران وا گذاشت…

به پایان آمد این دفتر؛ حکایت همچنان باقی‌است.

گام بعدی این گروه که در حال ساخت می‌باشد، اجرایی تلفیقی از موسیقی ترکی و ایرانی است – که یادگاری برای تبریز عزیز خواهد بود – به زودی تقدیم هنر دوستان و حامیان سماع در سراسر کشور خواهد شد.

نوازندگان: گروه دف‌نوازان سماع، کنسرت ۱۱ آذر (آتش دل) تالار وحدت، تهران
تنظیم و رهبری گروه: یونس تارپود
آواز: فرامرز مشین‌چی ‏
نوازندگان سازهای زهی: سولیست‌ها ‏
‏ سنتور: اشکان اکبرزاده
تار: عدنان مستوفی
بم‌تار: نسیم بهادری‏
کمانچه: رسا خداوردیلو‌‌
سه تار: علیرضا پرتوی‌کیا‏
گروه کر:
بانوان: سیمین یاقوتی، زیبا درخوش، فاطمه شیدایی ‏
آقایان: یونس تارپود، علیرضا پرتوی‌کیا، فرامرز مشینچی
مایستر و سولیست‌های گروه ‏دف: سپهر نیازی، امین مردانی،‏ سمانه قمرزاده، فرحناز عینی، غزال نارویی