دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی گفت: شرایط اقتصادی کشور اکنون ایجاب می کند تا بجای حرف و شعار، مسئولان وارد کاراز عملیاتی نتیجه بخش شوند. کریم صادق زاده تبریزی که در نشست تخصصی با عنوان اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و بسترسازی برای اقتصاد دانش بنیان و تولید کالای ایرانی که در محل […]

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی گفت: شرایط اقتصادی کشور اکنون ایجاب می کند تا بجای حرف و شعار، مسئولان وارد کاراز عملیاتی نتیجه بخش شوند.
کریم صادق زاده تبریزی که در نشست تخصصی با عنوان اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و بسترسازی برای اقتصاد دانش بنیان و تولید کالای ایرانی که در محل اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن تبریز با حضور اساتید دانشگاهی و مسئولان استانی و کشوری برگزار می شد سخن می گفت با انتقاد از شیوه بکار برده شده در تحقق اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است اظهار داشت: با این اقدامات ابتر و غیر هدفمند چیزی بنام اقتصاد مقاومتی باقی نمانده است.وی با بیان اینکه ما منکر تلاشهای صادقانه و داسوزانه صورت گرفته از سوی برخی مسئولان در سطح استان و کشور نیستیم تصریح کرد: نگاهی به اجرای همین سیاست های اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری کارخانجات دولتی به بخش خصوصی نشانگر آن است که تنها در این حوزه شیوه های غلطی ترسیم شده است .

صادق زاده با اشاره به واگذاری اخیر کارخانه ماشین سازی تبریز که نگین صنعت آذربایجان و کشور به شمار می رود اظهار داشت: چگونه ممکن است مالک و خریدار این واحد معظم در حالی که چند ماهی از تحویل گرفتن کارخانه نمی گذرد بنا به اعلام خود همین نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اتهام برهم زدن بازار سر از زندان در آورده است چگونه اهلیت این فرد برای خرید کارخانه اخذ شده بود.
دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی تأکید کرد اینکه می گوییم این خصوصی سازی ها نوعی خودمانی سازی و رهاسازی اقتصاد و چوب حراح زدن به منابع کشور بوده اغراق نیست.
صادق زاده در ادامه به واردات بی رویه و قاچاق گسترده کالا در کشور اشاره کرد و گفت: با این همه واردات و قاچاق کالا آیا جایی برای حمایت از کالای ایرانی جایی می ماند.
وی با تأکید بر اینکه باید مسئولان دست اندرکار به طور جدی این وضعیت را سامان دهند به مقررات وآیین نامه های اجرایی و بخشنامه های گاها متضاد در کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از کارآفرینان که با دهها مشکل عدیده بستر تولید و اشتغال عده ای از جوانان را فراهم کرده اند اکنون به انحاء مختلف با مقرارت دست وپا گیر اداری روبرو هستند که زمینه ادامه فعالیت را از آنها گرفته است و حتی کارآفرینان برتر ما هم که در این جلسه نیز حضور دارند می توانند دهها موضوعی که این آیین نامه ها بر سر کار و صنعت و تولید آورده اند بشمارند.
دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی تصریح کرد: اکنون شرایط اقتصادی و عوامل مختلف سبب شده تا واحدهای تولیدی یکی پس ازدیگری تعطیل شوند.وی با اشاره به اشتغال بیش از ۶۵۷ هزار کارگر در واحدهای کوچک و بزرگ استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: هم اکنون بالغ بر ۱۳ هزار نفر از کارگران در آذربایجان شرقی بعنوان یکی از بزرگترین مراکز صنعت و تولید استان از بیمه بیکاری استفاده می کنند که جای تأسف دارد البته اشتغال سایر کارگران در معرض تهدید جدی قرار دارد.

صادق زاده با تأکید بر اینکه باید اقتصاددانان و اساتید دانشگاهی با ارایه راهکار و پیشنهادات عملی بسترلازم را برای پیشرفت و توسعه کشور فراهم کنند گفت: همانگونه که جناب آقای حجه الاسلام آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب تبریز در سخنان اخیر خود بر این موضوع که تولید و صنعت باید با دانشگاه مرتبط و به سمت اقتصاد دانش بنیان و تولید کالای ایرانی حرکت کند باید این امر مهم در اولویت قرار گیرد.
وی با قدردانی از حضور دکتر فرشاد مومنی استاد دانشگاه و اقتصاددانان برجسته که دراین نشست سخنرانی ارزشمندی را نمودند گفت: از فعالان اقتصادی و صنفی همچون مهندس منوچهر انتظار فعال عرصه مطبوعات و تجارت و تولید بایستی که استفاده از نقطه نظرات این پیشکسوتان عرصه اقتصاد که همگان کم و بیش با آنها آشنا هستند و دلسوزانه ارایه می شود به عنوان راهکاری جدی مدنظر قرار گیرند.