مدیرکل حفاظت محیطزیست آذربایجان شرقی گفت: در کنار رعایت ضوابط زیستمحیطی، توسعه را نیز پیش میبریم و معتقدیم صنعت و محیطزیست باید در کنار هم حرکت کنند و استانداردها و قوانین نیز بهصورت کامل رعایت شود. محمدحسین حسنزاده، روز چهارشنبه ۲۰ خرداد در آیین افتتاح تصفیهخانه شرکت ایلکین به روش تقطیر با اشاره به روند […]
مدیرکل حفاظت محیطزیست آذربایجان شرقی گفت: در کنار رعایت ضوابط زیستمحیطی، توسعه را نیز پیش میبریم و معتقدیم صنعت و محیطزیست باید در کنار هم حرکت کنند و استانداردها و قوانین نیز بهصورت کامل رعایت شود.
محمدحسین حسنزاده، روز چهارشنبه ۲۰ خرداد در آیین افتتاح تصفیهخانه شرکت ایلکین به روش تقطیر با اشاره به روند چندماهه نظارت و همکاری میان این مجموعه صنعتی و ادارهکل محیطزیست استان، گفت: سال گذشته این شرکت بخشی از پروژه را افتتاح کرده بود اما به دلیل خروج پساب به بیرون، مجوز لازم صادر نشد و سازمان محیطزیست اجازه بهرهبرداری نداد.
وی افزود: پس از ماهها مشورت، نظارت تخصصی و مشارکت کارخانه با مجموعه محیطزیست، امروز شاهد افتتاح تصفیهخانهای هستیم که مشکل پساب این واحد را حل کرده و خبر خوشی برای حوزه محیطزیست و صنعت استان به شمار میرود.
وی با تاکید بر ضرورت صیانت از حریم زیستمحیطی شهر و استان، تصریح کرد: تمامی واحدهای جدیدالتأسیس بهصورت تکبهتک ملزم به رعایت قوانین و استانداردهای مربوط به پساب، آلایندگی و الزامات محیطزیستی هستند و در کنار نظارت، تلاش میکنیم با ارائه برخی تسهیلات و حمایتها، مسیر فعالیت برای واحدهای قانونمند تسهیل شود.
آیین افتتاح تصفیهخانه شرکت ایلکین به روش تقطیر، با حضور مدیرکل حفاظت محیطزیست آذربایجان شرقی و مدیران این مجموعه صنعتی برگزار شد؛ پروژهای که به گفته مسئولان، با هدف کاهش پساب صنعتی، مدیریت منابع آبی و حرکت همزمان در مسیر توسعه صنعتی و حفاظت از محیطزیست راهاندازی شده است. همچنین با حضور اصحاب رسانه، نشست رسانهای نیز برگزار شد.
- نویسنده : آرمان همدلی


