سرویس شهری تبریزبیدار/ برای شهروندان تبریزی که در مسیر آبرسان تا نصف راه در تردد هستند، سوار تاکسی شدن امری روزمره به‌شمار می‌رود. اما ساعت که از ۴ بعد از ظهر می گذرد؛ پیدا کردن تاکسی در این مسیر تبدیل به رویای دست نیافتنی می شود.تصور کنید عصرهنگام، پیک ترافیک که علت عمده آن به شروع فعالیت کلینیک های پزشکی برمی گردد، روی اعصاب مردم راه می رود و حتی قرارهای قبلی شهروندان برای رسیدن به امورات خود را به تاخیر می اندازد.

سریال تکراری اعصاب خرد کنی

حکایت گرفتاری های تبریزی ها در تردد از مسیر آبرسان به نصف راه  تکراری شده و حتی رانندگان هم کلافه شدند و در ساعات پیک ترافیک علاقه ای به مسافرگیری در این مسیر ندارند و یا نصف مسیر را می روند و یا در حالت خوشبینانه، از مسیرهای فرعی گذر می کنند تا راهبندان اعصاب خرد کن آبرسان تا چهارراه حافظ را رد کنند و در مسیر بالعکس نیز نهایتا تا چهارراه ارتش مسافرگیری می کنند و مسافر مجبور است برای بقیه مسیر چاره ای دیگر بیندیشد.

آبرسان تا مارالان در لیست مسیر تحریم

یک عصر سرد پاییزی زیر پل چهار راه آبرسان دنبال تاکسی برای مسیر ابوریحان می گردم. تقریبا همه مسافران که تعدادشان کم هم نیست، در پی گیر آوردن تاکسی هستد. اول اینکه بگویم رانندگان برای فرار از پیک شدید ترافیک بدنیال گذر از مسیرهای کوچه پس کوچه و یا خیابان پاستور هستند پس همین اول می گویند که از مسافران مسیرهای گلگشت تا چهارراه مارلان شرمنده ایم، جالب اینجاست که وقتی مسافر در چهارراه ابوریحان پیاده می شود، کرایه چهارراه لاله و نصف راه را از او می گیرند و در توجیه می گویند، در این وضعیت ترافیک وقت زیادی از ما گرفته می شود و صرف نمی کند!

بعد از کلی انتظار یک تاکسی پیدا می کنم. از سمت خیابان پاستور و رد کردن بخش اعظمی از گره ترافیکی به چهارراه ارتش رسیدیم. آنجا آقای مسن نیز سوار شد. گفت از آبرسان تا اینجا پیاده آمده ام. راننده پرسید: مسیر هر روزتان است؟ جواب داد: گاهی اوقات.  راننده برگشت گفت: پس بخاطر این است که در جریان نیستی، اکثر رانندگان در این ساعات خاص مسیرهای آبرسان تا ارتش را سوار نمی کنند!

وسط حرف های راننده آمدم و پرسیدم: چرا این مسیر مسافر سوار نمی کنید؟ برگشت گفت: دخترم خودت قضاوت کن، با این وضعیت ترافیک، می ارزد چند ساعت وقت خود را صرف کلاچ و ترمز کنیم؟

دیروز بخاطر به موقع رسیدن به کلاس، ۲ ساعت قبل از خانه بیرون آمدم تا خود را به آبرسان برسانم. در چهارراه حافظ یک مسافر آقا سوار  شد و با عصبانیت گفت: آدم از بیرون آمدن هم پشیمان می شود؟  راننده دلیلش را پرسید و پاسخ داد: دوبار مسیر گلگشت را دور زدم  و جای پارک پیدا نکردم و ناچارا در چهارراه حافظ پارک کردم و مجبورم با تاکسی مسیرم‌ را ادامه بدهم.

پاسخ تاکسیرانی: تاکسی داریم، خوب هم داریم!

همین کلافگی روزانه شهروندان وادارم کرد تا با مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز صحبت کنم و ببینم آیا مدیرانی که شاید خودشان سوار تاکسی نمی شوند، از وضعیت مردم مطلع هستند؟

عبدالرحیم قاصدی در تماسی تلفنی می گوید: تعداد ۵۰۰ تاکسی در مسیر نصف راه – آبرسان مستقر هستند ولی در ساعات خاصی بدلیل ترافیک زیاد، زمان رفت و برگشت طولانی مدت می شود.

وی دلیل سرگردانی مردم را ترافیک و نه کمبود تاکسی عنوان کرده و می افزاید: نسبت به تقاضا، تاکسی ها را ساماندهی کرده ایم و در تعداد خودرو مشکلی وجود ندارد.

اما عضو شورای شهر تبریز بارها در این مورد انتقاد کرده است.

روح الله رشیدی نیز همصدا با مردم عامل اعصاب خرد کنی ترافیکی را فعالیت مطب های پزشکی در این مسیر دانسته و می گوید: کلینیک های پزشکی در این محدوده تخلفاتی دارند و باعث بروز مشکلات برای مردم شده است.

او همچنین بر ضرورت جابجایی کلینیک شیخ الرئیس در این مسیر تاکید می کند.

گزارش از الهه مهدوی